• Forside
  • Trygg e-Handel for forbruker
    • Gode råd for sikker netthandel
    • Hvis noe går galt
    • Useriøse nettbutikker
  • Sertifiserte butikker
  • Klage
    • Levere klage
  • Kontakt
  • Trygg e-Handel for nettbutikk
    • Informasjon om sertifiseringen
    • Godkjenningskrav
    • Prisliste Trygg e-Handel
    • Virke e-Handel

Hvis noe går galt

Trygg e-Handel er en godkjenningsordning for nettbutikker og har utviklet et sett med krav som bygger på norsk lovverk for e-handel og erfaringer fra tilsvarende internasjonale godkjenningsordninger. Nettbutikkene skal fylle alle kravene i ordningen og etterleve dem løpende.

Hvis en sertifisert nettbutikk bryter våre krav kan vi, og vil vi ,frata nettbutikken godkjenningen og retten til å bruke kvalitetsmerket Trygg e-Handel. Mener du at en nettbutikk som er godkjent av Trygg e-Handel ikke lever opp til ordningens standard kan du sende en klage til oss.

Vi vil hjelpe deg med å få innfridd dine rettigheter og gi deg råd om hvordan du best kan oppnå dette, men vi kan ikke selv gjennomføre en juridisk prosess.

 


 

Anbefalt fremgangsmåte når noe har gått galt – etter å ha handlet med en Trygg e-Handel sertifisert nettbutikk:

1. Ta alltid først kontakt med nettbutikken

Forklar problemet. Trenger du hjelp til å skrive et brev, benytt en av de ferdige brevmalene du finner her.

  • Brevmal feil på varen Omleveranse
  • Brevmal feil på varen ønske om rettelsen
  • Brevmal feil på varen – prisavdrag
  • Brevmal feil på varen – reparasjon
  • Brevmal for sen leveranse

Send en kopi av brevet til [email protected]

 

2. Dersom du ikke får den løsningen du mener å ha krav på

Prøv en gang til og legg vekt på at du ønsker å finne et kompromiss begge kan leve med. Hvis det ikke nytter ta kontakt med ditt lokale Forbrukerråd

 

 

  • Gode råd for sikker netthandel
  • Hvis noe går galt
  • Useriøse nettbutikker
Wordpress CMS av Frontkom