Trygg e-Handel en del av kundeopplevelsen

Å vise omverdenen at vi er en Trygg e-Handel-sertifisert butikk, er en del av den totale kundeopplevelsen, sier Mathias Kallum Ferre, E-Commerce Manager i Ferner Jacobsen AS.

Mathias Kallum Ferre

Ferner Jacobsen har kunnet skilte med Trygg e-Handel-godkjenning i rundt ett år nå.

– Jeg har erfart at kunder kan ha fordommer mot å handle på nett, at de føler utrygghet etter å ha hørt skumle historier. For disse kundene er det veldig viktig å kunne vise at vi er Trygg e-Handel-butikk, sier han.

Mathias legger ikke skjul på at Ferner Jacobsen befinner seg i det øvre prissjiktet blant forretningene som kler opp norske kvinner og menn.

– Derfor er det om å gjøre å gi en kundeopplevelse som mer enn rettferdiggjør dette. Det betyr kvalitet, service og ikke minst trygghet og troverdighet. På den måten forteller vi våre kunder at de har gjort et riktig valg.

Ferner Jacobsen er en familieeid bedrift med tre butikker og én nettbutikk.

– Nettbutikken vår er seks år gammel. På nettet kan vi tillate oss å operere med litt større spenn både med hensyn til pris og vareutvalg. I nettbutikken har både vi selv og kundene på mange måter et mye større areal å boltre oss på. I tillegg til varene du finner i våre tre fysiske butikker, har vi egne merkevarer som kundene bare finner på nettet.

Ferner Jacobsen er blant hovedstadens mest fornemme varemerker. Butikken ble etablert for over 100 år siden, i Kirkegata, og har de siste 94 årene hatt tilhold i Stortingsgata. Siden 1971 har Ferner Jacobsen også vært til stede i Fredrikstad der butikken ble kåret til årets motebutikk 2010.

I 2014 åpnet Ferner Jacobsen på Fornebu S, først som ren damebutikk, men etter hvert har også herremoter sluppet til også her.

Samtidig med Fornebu åpnet også Ferner Jacobsen sitt moteeventyr på nett. Den digitale klesbutikken har siden starten vært gjenstand for stadig fornyelse.